Av Emma Söderlind - Onsdag 20 mars 10:55

Nu närmar det sig med stormsteg och jag är så glad att det har kommit en massa snö med, fantastiskt.

SÅ, har just du koll på din veteranskoter? För vi ses väl i L-mon den 31 mars för gemensam körning?

SPana in detta evenemang :

Lite insp bilder och film kommer här:

Av Emma Söderlind - Onsdag 20 mars 09:00

Ikväll så bjöd vi hem Danne, Amanda och Totte på middag. Blev uppstekt palt ute i vår grillring innan vi tog kaffe inne. Fin solnedgång och så gott med mat ute. Sedan kom faster och farbror med som också fick äta sig mätta. Älskar impulsstunder som dessa, så mycket kvalitetstid!

Lite svårt att ladda om för fotboll sen, men det gick det med ;)

Av Emma Söderlind - Tisdag 19 mars 10:30

Idag fick jag sluta tidigare i det fina vädret så då blev det en promenad uppe på ett riktigt snöigt och vackert åsberget, det är verkligen en pärla i Övik, så vackert här, men ändå så nära xD

Blir ca 1h promenad, och jag tackar verkligen den som gått här med snöskorna innan så jag får ett fint spår, + att du gått en riktigt fin och perfekt rutt ;)

Utsikten mot åsbacken, centrum och själevadfjärden är grym :)

Sedan blir det att skynda ner till MSA träning, för att sedan kasta i sig middagen hemma och byta om innan jag ska få testa ngt nytt ikväll, Fatbike med CK-örnen. Möttes upphos en vän till martin, sedan så cyklade vi nog ca 1,2 mil som tog oss 1,5h med pauser ca. Fantastiskt vackert i solnedgången och fullmånens sken en kväl uppe på höglandsberget. Detta måste jag göra igen, vilken fantastisk upplevelse :D

Tack Lars som tog med mig :D

Inga bilder än men hoppas på att hitta ngn, tog inga själv men Tomas fotograferade :)

Lånad bild av CK-örnen :)

Av Emma Söderlind - Tisdag 19 mars 10:30

När det är soligt ute måste man passa på att få sig lite D-vitamin.

Jag kastade i mig maten och åkte sedan till Nyänget/Bäckfjärden isbana/skidspår som kommunen sköter otroligt bra.

Nu finns det fler bänkar, ett vindskydd, grillring, isvak, omkldäningsrum, lånesparkar och isen var otroligt bra faktiskt :)

Blir ca 40 min promenad innan jag tar mig tillbaka, liten bar och vatten på en bänk i solen hann jag med också, kvalitetstid!

Av Emma Söderlind - Måndag 18 mars 09:00

Efter Björna mot Hemling så ligger Johans stugor och Långstrandsforsen tydligt utskyltat.

Jag har varit hit och grillat med skotern när jag var yngre, men då var det mörkt och jag minns inte så mkt.

Nu var jag hit i dagsljus, bra yta att parkera,inte så långt att gå. Om det är privat eller inte är jag inte heltsäker på, men det är ett vindskydd och bra fiskemäöjligheter nära GIdeälven hr, samt två övernattnignsstugor som man kan hyra. Skogsligt och mysigt!

Kan vara perfekt för en barnfamilj för att få en naturnära upplevelse :)

Av Emma Söderlind - Söndag 17 mars 09:30

Idag så åkte vi ner till stugan för att skotta lite. Självklart tog vi med oss lunch och skotern med, tanken var Skaltostugan i Sidensjö. Men Martin glömde täckbyxorna hemma så fi åkte tbx till stugan för att leta ngt varmare att ha på benen, och då tog vi ett närmare utflyktsmål. Parkerade bilen längs vägen, jag lossade och lastade själv idag, måste ju öva med.

Sedan hittade vi skoterleden ganska fort, och tog oss ca 20 min att komma upp till Tvärkälsberget, bra skyltat.

Där var det folk vid vindskyddet. Så vi spanade in den öppna raststugan som är i lite slitet skick, gick upp och spanade in utsikten från brandtornet, åkte sedan ner och grillade i kåtan alldeles nedanför istället. Mysigt det med! VI kanske borde bygga oss en kåta själva i bredträsk eller så?

Blir hamburgare till lunch och lite planering inför det kommande STISSO RETRO RIDE 2019 upp till Kolidenstugan.

Sedan åker vi ner igen på EM.

Blir bara en lugn kväll hemma, mkt sammanställninga v utflyktsmål för min del. :)

Av Emma Söderlind - Lördag 16 mars 09:30

Imorse steg vi upp tidigt för att hinna till stan innan 10, så blev frukost ca 07.30

Sa hej då till Anna, Engblom sov fortfarande. Det snöade ute, och allt gick betydligt fortare då vi hade ett spår att följa.

Passerade Fagerlandsstugan, en raststuga uppe på fjälliknande Fagerlandsåsen, fantastsitk lanskap och vinterområde, närmaste fjäll jag tycker vi kommer häromkring :)

Sedan så körde vi även till Räckebergstugan, inte Räckebergsutkiken utan till stugan. En liten stuga med dass och som en raststuga med kammin. Mysigt ställe, men inte lika populärt som Räckenergsutkiken.

Ca 10.10 var vi hemma igen. Sådant här ska vi göra oftare :D

Av Emma Söderlind - Fredag 15 mars 09:15

Ikväll efter jobbet så käkade vi middag, sedan så packade vi ihop oss på skotern och gav oss iväg för att åka och absta uppe i Flärke och mysa lite med Engblom och Anna :)

Helt ospårat i mjuk puder.Sånt äventyr och härlig känsla att köra helt själva i skogen. Otroligt!

Stannar till och kikar på Räckebergstugan med dess vindskydd, en övernattningsstuga och raststuga med vindskydd, dass och ved :)

Hit var vi en fullmånskväll som var helt fantastisk :D

Ikväll är det mulet, men lika mysigt att följa ledkryssen och reflexerna längs leden ändå. Härlig körning, spännande att köra en väg som vi aldrig kört förut, lite felköning och omtag för att hitta reflexerna men det spädde bara på äventyret! Detta borde alla prova, vi ska helt klart göra om det :D

Tar ca 1,5-2h upp till Flärke, ändå mötte Engblom oss i Gideå och visade vägen. Blev lite högre meelhastighet när manahde en som kunde leden framför sig ;) Totalt ca 7 mil skoter skulle jag gissa på.

Sedan blir det en riktig spelkväll med god dryck och eftrerrätt. VI sov över sedan.

KVALITETSTID, Tack Anna & Engblom för detta :)

Adventure must start with running away from home! My adventure will start 17th January 2012! And after that it never gonna end, travel is lika a drug for me! ;)

<<< Juli 2019

Följ notimetolose med Blogkeen
Följ notimetolose med Bloglovin'

My travels!

Gästbok - lämna ett litet fotavtryck här :)