Av Emma Söderlind - Tisdag 19 feb 22:30

Ikväll efter min MSA träning så övertalade jag Martin att lite snabbt packa ihop och ta oss en skotertur till RÄckebergsutkiken. Fantastisk skotertur i fullmånens sken, så grym kväll.

Där uppe grillade vi lite korv ute, jag fotade galet mycket, det var som en enda stor lampa på himmleen. Detta måste vi göra om xD

Gott med korv och att få vara ute en stund i friska lften. Men innan vi ska åka hem så gick vi in för en varm kopp med choklad och spelade lite spel. Riktigt kvalitetstid!

ca 21.30 var vi hemma igen.

Vill verklgien lovorda att ta sig ut när det är stjärnklart och fullmåne. Så vackert och vilken upplevelse det är. Det gav oss så mycket energi under den mörka vintertiden <3

Av Emma Söderlind - Söndag 17 feb 22:15

Imorse vaknade vi av en fantastisk soluppgång genom fönstret. Finns det något bättre än att vakna upp med den man älskar, med solstrålarna i ansiktet en ledig dag med familjen och en massa rolgit framför sig.

Martin hinner före mig ut i skidspåret, men jag är snart ikapp och om ;)

Härliga 10km blir det innan frukost. Sedan packar vi ihop oss för att göra ett litet skoteräventyr idag. mkt rolig körning, vi ville hitta en fäbod pappa sett på en skylt men där gick vi bet och istället hamnade vi först vid Hemviken, en mysig badplats med vindskydd och dass. RIktigt bra solläge över dagen.

Men istället fortsätter vi ut till en liten ö och grillar där. pyttipanna med ägg idag, mumsigt!

Sedan åker vi för att spana in Dammviken som ligger helt i skuggläge en dag som denna, men på somamren är det nog fint. Vindskydd x2, stor brygga, nudiststrand berättar pappa om som ska ligga precis bredvid med ;)

Sedan till Tomas J:s hemställe, en till badplats och båtiläggarplats, Ekorrviken. Även ett vindskydd här.

Runt sjön finns det 6 st vindskydd totalt. Hit ska jag mer på sommaren för att utforska! Men lyxigt att det var så nära att köra skoter från Bredträsk med, led hela vägen.

Av Emma Söderlind - Lördag 16 feb 21:30

Imorse vaknade vi med fint väder, men ganska mkt storm. Martin behövde åka till stan och jobba några timmar innan han tar med sig farmor till stugan på EM så vi kan fiska lite.

Jag, pappa och Malin tar oss en tur med skotrarna mot Grönåker. Roligt att få köra lite M5:a.

Sedan förbereder vi för lunch och tar med farmor ut för att pimpla lite.

Tyvärr blåser det ganska mycket så ganska snart så åker vi in till vindskyddet och kör köttfärs och wokgrönsaker i pitabröd.

Man ser att farmor njuter och uppskattar att få vara ute i solen ser man så tydligt, det gör en så varm i hjärtat <3

Sedan fiskar vi lite till innan farmor vill åka tillbaka i stugan i solnedgången.

Middag och som farmor sa så gör vi inget annat än att äta ;)

Av Emma Söderlind - Fredag 15 feb 21:15

Idag när Martin slutade jobbet och även jag så styrde vi kosan till Bredträsk där vi möttes av ett dukat bord av pappa. Min pappa är verkligen helt helt fantastisk!

Sedan hade vi en riktigt trevlig kväll med nära och kära. Blev en fullmånspromenad sen på kvällen ner på sjön, samt så hann vi dra upp ett skidspår för att kunna åka lite skidor i helgen.

Bra start på helgen :)

Fullmåne är såna fantastiska kvällar. Jag ska börja ta vara på dem mer. Både när vi ska till fjälls i mars och påsekn iår är fullmånsdagar, väldigt passande :)

Av Emma Söderlind - Onsdag 13 feb 19:22

Idag ska jag jobba mitt första egna skift på nya jobbet. Ska bli riktigt spännande!

Natt med så får hela dagen ledig innan, självklart blir det en skidtur då. kalasväder ute är ett stort +!

Blev att åka till Fjälltjärn och åka upp till Rutberget därifrån.

Först passerar jag vindksyddet Gnistret, så fint här och perfekt att åka med barn till, 1,2km bara.

Sedan upp på stormyren med dess vindskydd.

Tar rundspåret bort till Ruttjärn och vindskyddet där med.

Sedan ett litet stopp på Rutbergshotellet efter ca 9km åkning.

Sista fotostoppet blir vindskyddet vid rutbergsskylten - många fina rastplatser här uppe. Hit ska jag helt klart gå till sommaren!

Fantastisk dag - så skönt att vara igång med skidorna igen!

Av Emma Söderlind - Söndag 10 feb 18:45

Idag efter min fotbollsträning så packade vi skotern för att åka ut och käka middag. Blev en tur via Lomsjön men där finns det bara Hallonbadet och Lomsjöns badplats där man kan grilla.

En liten grillring och en bänk ute på ön utanför Åsliden finns det med.

Vi styrde mot Backsjösjön istället. Inte det mysigaste, utan lite been there done that känslan. Men ändå roligt med nya platser :)

Blev supergoda parisare till middag, kaffe och efterrätt till det.

En perfekt kväll precis som den ska vara :D

Av Emma Söderlind - Lördag 9 feb 18:45

Imorse så klev jag upp itid och packade väskan. Sedan körde jag i rikitgt ruskväder till västra entren till Skules nationalpark. Ska göra en guidad tur med naturum idag till långtjärnshällorna.

Skogen är riktigt vacker i vinterskrud. Bra tur och gott eget fika vid vindksyddet på Långtjärnshällorna. Man ska kunna se havet härifrån, men det kan inte vi ;)

Är ute i ca 2h. Sedan blir det att åka till Övik igen, ingen premiär av Turskidorna idag.

Av Emma Söderlind - Lördag 9 feb 18:45

Ikväll bjöd Amanda in till finmiddag. Så himla gott och lyxigt, hon satte ribban högt. Riktigt trevlig tjejkväll blev det <3 Tack för den brudar :D

Adventure must start with running away from home! My adventure will start 17th January 2012! And after that it never gonna end, travel is lika a drug for me! ;)

<<< Juli 2019

Följ notimetolose med Blogkeen
Följ notimetolose med Bloglovin'

My travels!

Gästbok - lämna ett litet fotavtryck här :)