Inlägg publicerade under kategorin Sverige - rastplats med bord/eldningsplats/gr

Av Emma Söderlind - Onsdag 10 juli 16:15

Stråsundsvikens badplats, enkel med bord och omklädningshytter. Kallt i vattnet men här kan man bli ganska ensamma :)

Sedan åkte vi vidare och käkade middag, kycklingsallad på kornsjöstrand. Otroligt fint solläge, långgrunt, grillplats, superfint nybyggdt dass och omklädningsrum samt en bastu som man kan låna. Det ska vi göra i sensommar :D

Av Emma Söderlind - Måndag 15 april 12:00

Fantastiskt väder. och jag har länge funderat på att gå dem 5km runt Mosjön, med start från campingen. Det blev äntligen av i fantastsikt vårvinterväder. Jag genade dock och tog isen, men kunde se att det absolut skulle gå att gå stigen runt med, men såg inga markeringar dock.

Alldeles vid badstranden för campinge åt vardera håll ligger fina vindskydd. Om amn går åt vänster så ligger det finaste, med dass, brygga och ved. Sedan fortsatt jag runt hela sjön, på den vänstra sidan sett från campingen var det bara en bänk, på FVO kartan visar den ett vindskydd med detta hittade inte jag. På andra sidan så stämmer dock kartan helt perfekt. Finns bryggor med livbojjar och två rastplatser med bord samt två vindskydd på den högra sidan sett från campingen, tyvärr skuggsidan, men morgonsol borde man ha här :)

Rekommenderar denna promenad runt, även om jag fuskade och tog isen, det tog mig sa 1h med fotostoppen :) Fantastiskt väder nu. det är bara att njuta :D

Av Emma Söderlind - Söndag 14 april 09:00

Idag var det en riktigt fin vårvinterdag. Några timmar ledigt emellan dagens kalas kan man säga. Då blev detett nära utflyktsmål till Mosjön. Kör man in den lilla grusvägen där bredvid rastplatsen så ser man en gammal skylt där det står gravröse. Där går en stig som inte är lång alls upp till toppen av berget, som ger riktigt fina vyer trots att det inte är så högt. En eldplats och bänk finns det med, samt det finaste gravröse som jag har sett i mitt liv. Väl värt att ta med barnen upp hit och kika. Enkel utflykt :)

Av Emma Söderlind - Tisdag 19 mars 10:30

Idag fick jag sluta tidigare i det fina vädret så då blev det en promenad uppe på ett riktigt snöigt och vackert åsberget, det är verkligen en pärla i Övik, så vackert här, men ändå så nära xD

Blir ca 1h promenad, och jag tackar verkligen den som gått här med snöskorna innan så jag får ett fint spår, + att du gått en riktigt fin och perfekt rutt ;)

Utsikten mot åsbacken, centrum och själevadfjärden är grym :)

Sedan blir det att skynda ner till MSA träning, för att sedan kasta i sig middagen hemma och byta om innan jag ska få testa ngt nytt ikväll, Fatbike med CK-örnen. Möttes upphos en vän till martin, sedan så cyklade vi nog ca 1,2 mil som tog oss 1,5h med pauser ca. Fantastiskt vackert i solnedgången och fullmånens sken en kväl uppe på höglandsberget. Detta måste jag göra igen, vilken fantastisk upplevelse :D

Tack Lars som tog med mig :D

Inga bilder än men hoppas på att hitta ngn, tog inga själv men Tomas fotograferade :)

Lånad bild av CK-örnen :)

Av Emma Söderlind - Onsdag 6 mars 10:00

Idag efter jobbet tog jag mig en tur själv, lika fint väder idag men solnedgången är nära itid så fick bli en kort utflykt till Stranneberget, lite isigt i skogen, emn skaren bar riktigt bra. FANTASTISKT ljus uppe på berget som får några av dagens sista solstrålar. Synd att man kan höra trafiken, men det är mysigt ändå. Liten frukt innan jag går ner igen, det behöver inte ta mkt mer än en timme att ta sig ut för lite frisk luftoch vackra bilder :D

Det finns en grillplats, men lite lä runt samt en flaggstång här. En del av Arnäsleden så leden är bra uppmärkt :)

Av Emma Söderlind - Lördag 2 mars 09:30

Idag så dök kompisarna upp vid ca 17- tiden för korvgrillning vid vår grillring, bara minus en grad, men kändes som betydligt mer. Så roligt att alla kunde komma :D

Sedan flyttade vi in i nyverkstaden för fortsatta trevligheter. Jag och martin dukade, bakade och fixade igår. Jag är supernöjd med arrangemanget. Älskar att fixa sådant här. Roligt att ca 25 peras kunde komma med :D

Detta gör vi om!

Av Emma Söderlind - Lördag 2 mars 09:30

Idag var det fint väder så klev upp itid för att ta mig till ätra fjällskog. Måste u testa tuskidorna såhär en vecka innan vi ska åka jämtlandstriangeln :P Ute i gid tid jag vet.

Men det blir en ospårad skogsbilväg och sen längs lite skoterspår för att ta mig till Brynge fäbodar, riktigt fint ställe. 2 fäbodar, en i bra skick. Mkt ved och dass här. Mysigt läge. Hit är det nog vanligast att man åker skoter, men turskidor gick precis lika fint.

Jag stannade även till vid Österselsbodarna, det står att det ska finnas en raststuga där ,men alla bodarna där är låsta utom en i sämre skick där man hugger ved. Finsn en grillplats opch dass här dock om man skulle passera förbi.

Stannade även vid starten till Nätra fjällskogens skidspår, där är det också en raststuga och dass, Hinsjöstugan. Fint skick, bra med ved. Bra start eller avslut på en skidtur :)

Av Emma Söderlind - Söndag 17 feb 22:15

Imorse vaknade vi av en fantastisk soluppgång genom fönstret. Finns det något bättre än att vakna upp med den man älskar, med solstrålarna i ansiktet en ledig dag med familjen och en massa rolgit framför sig.

Martin hinner före mig ut i skidspåret, men jag är snart ikapp och om ;)

Härliga 10km blir det innan frukost. Sedan packar vi ihop oss för att göra ett litet skoteräventyr idag. mkt rolig körning, vi ville hitta en fäbod pappa sett på en skylt men där gick vi bet och istället hamnade vi först vid Hemviken, en mysig badplats med vindskydd och dass. RIktigt bra solläge över dagen.

Men istället fortsätter vi ut till en liten ö och grillar där. pyttipanna med ägg idag, mumsigt!

Sedan åker vi för att spana in Dammviken som ligger helt i skuggläge en dag som denna, men på somamren är det nog fint. Vindskydd x2, stor brygga, nudiststrand berättar pappa om som ska ligga precis bredvid med ;)

Sedan till Tomas J:s hemställe, en till badplats och båtiläggarplats, Ekorrviken. Även ett vindskydd här.

Runt sjön finns det 6 st vindskydd totalt. Hit ska jag mer på sommaren för att utforska! Men lyxigt att det var så nära att köra skoter från Bredträsk med, led hela vägen.

Adventure must start with running away from home! My adventure will start 17th January 2012! And after that it never gonna end, travel is lika a drug for me! ;)

<<< Juli 2019

Följ notimetolose med Blogkeen
Följ notimetolose med Bloglovin'

My travels!

Gästbok - lämna ett litet fotavtryck här :)