Inlägg publicerade under kategorin Sverige - vindskydd!

Av Emma Söderlind - Torsdag 11 juli 17:45

Idag blev det frukost ute i solen och lunch ute på flotten. Livskvalite!

Runt storsjön här finns det 3 fina vindskydd som man kan åka till, vi nöjde oss med flotten idag dock. Felicia och Malin utmanade det kalla vattnet, vi andra njöt i solen på flotten :)

Av Emma Söderlind - Onsdag 3 juli 18:00

Ikväll blir det middag, kycklingsallad vid lill-hemlingens vindskydd som ligger alldeles bredvid vägen, man svänger in mot Hädanberg i korsningen i Hemling :)

Fin kväll där man inte hör ngn trafik, bara fågelkvitter. Det är fint på landsbygden!

Av Emma Söderlind - Söndag 30 juni 15:30

Idag blev det en lunchutflykt med pontus och julia lite impulsivt. Vi körde till fälltjärn och gick ca 3km upp till stormyran och vindskyddet Tomten. sedan ner till rutbergshotellet och grillkåtan där. Vi grillade hamburgare och mådde gott en stund, inte det bästa vädret men skönt att komma ut en stund.

Sedan vandrade vi ner igen, blev bara en stolpe idag, så får ta mig upp igen själv ngn dag :)

Av Emma Söderlind - Måndag 24 juni 00:45

Idag så ska jag jobba natt och gud vad jag saknat dessa lediga dagar. Visst uppskattar jag kvällar och helger med Martin men lediga dagar för utflykter är väldigt fina med ;P

Idag så sover jag ut för att orka nattskiftet. sedan packar jag lunchväskan och kör till visarberget för att utforksa mina första stolpar för iår, nämligen på visarberget.

Man kör upp vid förskolan i västeralnäs så slutar den vägen vid en grusgrop där man har gott om plats att parkera. Sedan följer man skoterleden en bit upp, tar ca 25 min att gå upp till toppen av visarberget med milleniumstugan.

Då passerar man även ett vindskydd jag aldrig sett tidigare, kul med nya platser, speciellt om Milleniumstugan och kåtan skulle vara upptagen en vinter´kväll :)

Njuter av lunchen uppe på toppen i lä, sedan traskar jag vidare till en fin utsiktsplats åt helt andra hållet.

Allt flyter på och jag lyckas samla alla stolparna, utan större problem. Perfekt dag! :D

Av Emma Söderlind - Torsdag 6 juni 10:30

Imorse hade jag fotbollsträning och jag tror vi alla höll på att dö, så himla varmt. Sedan hem till lunch på bordet av martin innnan vi åkte och spenderade hela dagen i stugan. Kvällen så åkte vi upp till Sörängesberget och grillade krov med Johan :) Ritkigt mysig och trevlig kväll, men myggen förstörde den tyvärr en del...

Man kör vägen mellan Överön och Järved, sedan så är det en avfart/liten skogsbilväg ca mitt på som man kör in till en parkering. Sedan är det stigwen till vänster över hygget som man ska följa upp till berget. Sedan höger, höger när stigen delar sig :)

Av Emma Söderlind - Fredag 31 maj 10:30

En fantastisk kväll såhär första helgen i Juni. Vi drar till Inner-Mjösjöarna (vid hundsjö) för att fiska lite och grilla, men mest bara för att mysa vid elden och solnedgången.

Bra skyltat från vägen, sedan så kör man ca 7-8km innan man kommer till första vindsyddet, idyllisk plats med dass, fiskestenar, bänkar, och vindskydd. Här grillar vi korv och får en riktigt fin solnedgång <3

Man ser bort till Mjösjöstugan som är en fin raststuga med bord och kammin. Stor yta att campa p utanför, samt dass och fiskebrygga. Där står det dock en husbil så vi spanar bara in området innan vi åker vidare.

påvägen hem ser vi ett fantastiskt fint läge på vinskyddet vid ytter-mjösjön, uppe på en kulle med perfekt solnedgång. Måste bara dit och spana in, så det finns riktigt fina lägen inne vid dessa sjöar. :)

Väl värda ett besök om ni är i Gideå-trakten :)

Glöm inte fiskekort via Hundsjö FVO!

Av Emma Söderlind - Lördag 25 maj 11:00

Idag var jag inge pigg, mendet var en fin kväll och Martinfixade och donade så vi åkte ut på en liten utflykt och grillade en korv vid Gambotjärn, den mindre. Det finns ett vindskdyd vid vardera tjärn. Fin himmel och alldeles vindstilla. Fin kväll med frisk luft, precis vad jag behövde :D

Av Emma Söderlind - Måndag 15 april 12:00

Fantastiskt väder. och jag har länge funderat på att gå dem 5km runt Mosjön, med start från campingen. Det blev äntligen av i fantastsikt vårvinterväder. Jag genade dock och tog isen, men kunde se att det absolut skulle gå att gå stigen runt med, men såg inga markeringar dock.

Alldeles vid badstranden för campinge åt vardera håll ligger fina vindskydd. Om amn går åt vänster så ligger det finaste, med dass, brygga och ved. Sedan fortsatt jag runt hela sjön, på den vänstra sidan sett från campingen var det bara en bänk, på FVO kartan visar den ett vindskydd med detta hittade inte jag. På andra sidan så stämmer dock kartan helt perfekt. Finns bryggor med livbojjar och två rastplatser med bord samt två vindskydd på den högra sidan sett från campingen, tyvärr skuggsidan, men morgonsol borde man ha här :)

Rekommenderar denna promenad runt, även om jag fuskade och tog isen, det tog mig sa 1h med fotostoppen :) Fantastiskt väder nu. det är bara att njuta :D

Adventure must start with running away from home! My adventure will start 17th January 2012! And after that it never gonna end, travel is lika a drug for me! ;)

<<< Juli 2019

Följ notimetolose med Blogkeen
Följ notimetolose med Bloglovin'

My travels!

Gästbok - lämna ett litet fotavtryck här :)