Inlägg publicerade under kategorin Spanien - träningsresa med Gideälven!

Av Emma Söderlind - 20 mars 2017 00:00

Imorse fick vi lite sovmorgon, hela en timme. Sista måltiden som det brukar heta och ladda väskan med frukt.

Bussen hämtar oss ca 11 så efter frukosten blir det bara att packa ihop det sista, skriva en artikel till BLT-bladet om vår resa och sedan röra sig till bussen.

Allt går lika smidigt på denna flygplats och vi har inte visat passet en enda gång, lite tråkigt men enkelt att resa i Europa.

Frukt och mackor på flygplatsen, samt en Sangria fick hänga med hem. Ser fram att hälla upp den till sommaren :D

Landar på Arlanda och då skyndar vi oss till bilarna för att snabbt komma hem. Krister kör på bra och strax efter tolv är jag hemma, landade på Arlanda kl 19. SNYGGT!

Martin var vaken tills jag kom hem <3 Love you!

Nu laddar vi för kurs imorgonbitti ;P

Tack för den här resan Gideälven!

Följ oss gärna på instagram under @gidealven och spana in #gidealvengoesinternational som kännetecknade hela denna resa :D

Av Emma Söderlind - 19 mars 2017 00:00

Näst sista frukosten här.

Ganska segt pass innan lunchen, några hade kommit hem såhär halv fem på morgonsidan så kanske lite förståligt. Jag råkade strä'cka höger framsida igår så kör ett helt träningspass med bara vänster, och det gick över förväntan.

Känns lite konstigt när vi går från planen att det var sista gången på den.

Ladda för lunch och att vi får vår middagspåse med oss till barcelona. Dusch och sedan sätta sig i bussen som kör in oss till centrum i Barcelona.

Vi delar upp oss och jag & Malin tar med oss ett gäng upp till La Sagrada Familia, sandkyrkan som påbörjades 1882 och ännu inte är klar ;)

Lika fin som för tre år sedan, men nu var toppen helt klar. Den såg vi inte förra gången.

Sedan rör vi oss tillbaka för att äta middag lite närmare. Blir såklart Tapas och Sangria och jag tror vi hittade bästa restaurangen. Grym mat! Som alltid när man är många strul med notan men vi kom tillbaka i tid med 1 minuts marginal, sen var bussen 15 min sen med :)

TILLBAKA PÅ CAMP NOU! Känns faktiskt grymt bra, det trodde jag aldrig för tre år sedan. EN aning sämre platser bara, men vad gör det när man får sitta med syrran ;) Ett fullsatt Camp Nou och vi får se Messi göra två mål. Barca vinner med 4-2 mot Valencia :)

Mkt fin match!

Bussresa tillbaka och sedan bara isäng på en gång. Imorgon bitti bär det av hemåt igen, vad tiden alltid går fort!

Av Emma Söderlind - 17 mars 2017 23:45

Lite lättare att kliva upp imorse då man kom isäng itid igår.

Lika grym mat idag och nu är det bara att ladda upp för dubbla pass. Så dagen såg ut ungefär såhär:

Frukost

Träning

Solstol

Lunchbuffe

Middagsbuffe

Lagkväll med planering av BYA-fotbollen och lära känna aktiviteter ;)

EN lagom dag, och brännan börjar infinna sig.

Malins fötter värker så hon har fått låna Julias skor, kanske syns på bilden att det inte är hennes egna ;)

SKÅL på er! Tror vi överlever här resten av helgen med ;)

Av Emma Söderlind - 16 mars 2017 23:45

Man var lite trött imorse men tur det var en grym frukosbuffe. Detta kan man helt klart leva med i några dagar :D

Sedan tillbaka för att byta om till fotbollskläderna inför första passet här nere i Salou. Var mkt längre än vad vi trott till fotbollsplanen, tog ca 25 min dit första gången nu...

Ganska segt träningspass för många. Så vi får EM ledigt (haha 1/2 dag och vi behöver ledigt ^^

Den tillbringas i solstolen fram till klockan tre då det blir en strandpromenad och lite rundtur inne i staden Salou. Jäkla fint här redan nu men man är ju inte van med Sieastan, allt hade stängt till kl 17. Sen var väldigt mkt stängt pga lågsäsong med. Men vilket väder vi prickade in! :)

Av Emma Söderlind - 15 mars 2017 23:30

Inatt har vi inte haft ngt vatten på fabriken så fick ta en dusch när jag kom hem imorse istället, så kom inte isäng förrän halv sju och fick sova en timme då (puuhhhh) innan det var dags att kliva upp för klockan åtta rullade vi.

Sov nästan hela vägen, vaknade till när vi åt lunch i Tönnebro :)

På Arlanda fick vi checka in direkt och sedan var det bara att inta baren och den obligatoriska flygplatsölen, eller vinglaset för min del :)

Även middagen blev på Arlanda, Olearys som inte alls imponerade... men mätta blev vi.

Landade i Barcelona med egen busspick up på kvällen ca 23. Kom fram till Salou och Cambrils Sport park vid ca halv ett på natten. Då väntade en pizza och en lite snackpåse på rummen. Lite mat blev det men sedan bumsade man isäng, Jag, Julia, Malin & Stina delade stuga. För frukosten serveras kl åtta imorgonbitti!

Av Emma Söderlind - 14 mars 2017 00:30

Idag har jag packat till Spanien. Inte riktigt fattat att vi åker till Salou imorgon! Galet vad fort det gått! Sista natten nu innan bara. Känns som om jag kan ha glömt ngt :P

Men vi får ha två väskor med oss så jag slängde med duffelbagen med så har man bra med utrymme påvägen hem om man vill :) För min stora väska är ju trasig och vi har inte lagat den än.

Så imorgon blir man upplockad hemma klockan 08 innan vi rullar mot Arlanda. Ska nog sova större delen av den resan ;)

Av Emma Söderlind - 18 oktober 2016 09:45

Under min resa i Afrika har jag varit tvungen att bestämma mig om jag vill med på en träningsresa till Spanien i mars. Tyvärr jobbar jag FM helg då men en gratis resa kan man ju inte tacka nej till, eller hur? ;)

Så i mars blir det en resa för 30 spelare till Spanien, ca 10 mil söder om Barcelona :) Salou heter staden.

Bildresultat för salou

Ser ju ganska trevligt ut? :D

Adventure must start with running away from home! My adventure will start 17th January 2012! And after that it never gonna end, travel is lika a drug for me! ;)

<<< Juli 2019

Följ notimetolose med Blogkeen
Följ notimetolose med Bloglovin'

My travels!

Gästbok - lämna ett litet fotavtryck här :)